آشنایی کامل با نماشویی ویلاها
نوشته شده توسط : کارویس

نماشویی

یکی از مهم‌ترین مواردی که برای حفظ زیبایی، جذابیت و ماندگاری یک ویلا انجام داد نماشویی و شستشوی نمای ویلا است. درواقع، نماشویی را می‌توان یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین خدماتی دانست که برای سالم ماندن ویلا انجام می‌شود. طبیعی است که نمای ویلا با گذشت زمان تغییر می‌کند و تاحدی جلوه و نمای خود را از دست می‌دهد. ازاین‌رو، لازم است در فواصل زمانی کم شستشوی نمای ساختمان را انجام دهید تا هم دیرتر آلوده و کثیف شود و هم طول عمر ساختمان افزایش یابد. به ویژه ساختمان‌هایی که در کلان شهرها وجود دارند به دلیل آلودگی هوا و دود ماشین‌ها و کارخانجات نمای ساختمان زودتر کثیف و آلوده شده و بیشتر نیاز به شستشو و نماشویی دارد. یکی از ساختمان‌هایی که لازم است نمای آن مرتباً تمیز و به دور از آلودگی و کثیفی باشد، ویلا است. ویلا از جمله ساختمان‌هایی است که تمام زیبایی و جذابیت آن، نمای آن است. شستشوی نمای خانه‌های ویلایی مزایای زیادی نسبت به سایر ساختمان‌ها داشته و به نفع کارفرما و پیمانکار نیز است. ازاین‌رو، نمای ویلا چنانچه کثیف و پر از دوده و سیاهی باشد اصلاً جذابیتی ندارد و چه بسا که افراد هم تمایلی به سکونت در چنین ساختمانی نخواهند داشت. در ادامه به بررسی نماشویی ویلا خواهیم پرداخت.

روش‌های نماشویی ویلا

روش‌های مختلفی برای نماشویی وجود دارد که هر کدام از این روش‌ها در شرایط خاصی و با در نظر گرفتن نوع ویلا انجام می‌شود. اما در هر شرایطی لازم است روش نماشویی ملایمی انتخاب شود تا آسیبی به بافت ویلا وارد نشود. به طور کلی، روش شستشوی نما به سه روش انجام می‌شود که عبارت است از: روش شستشوی با آب، شستشو با مواد شوینده شیمیایی و شستشو با روش تراشیدن که مورد آخر در شرایط بسیار خاص و ضروری انجام می‌شود.

روش نماشویی ویلا با تیم کارویس

نمای ویلا از مصالح و متریال ساختمانی مختلفی ساخته شده است. ویلاها از جمله ساختمان‌هایی هستند که از نمای سنگی گران قیمت و لوکس برخوردار هستند. البته از سیمان و سایر مصالح ساختمانی هم در ساخت نمای ویلاها استفاده می‌شود. ازاین‌رو، باید متناسب با متریال و نوع مصالح ساختمانی که در ساخت نمای ویلا استفاده می‎شود روش نماشویی را انتخاب کرد. ساختمان‌های ویلایی ارتفاعات مختلفی دارند و برای انجام عملیات شستشوی نمای ساختمان‌های ویلایی لازم است به تعداد طبقات و ارتفاع آن‌ها دقت داشته باشیم. شرکت کارویس با استفاده از تجهیزات و وسایل مختلفی ماند طناب، بالابر هیدرولیکی، داربست و دیگر موارد به راحتی به ارتفاعات بالای ساختمان دسترسی پیدا کرده و کار نماشویی را به بهترین نحو ممکن انجام می‌دهد. اما اگر ساختمان ویلایی مورد نظر شما دارای ارتفاع کم است دسترسی برای شستشوی نما بسیار راحت و ساده است، می‌توان از روش‌های گوناگونی برای این کار استفاده کرد. یکی از متداول‌ترین روش‌ها استفاده از طناب برای نماشویی است و تقریباً در هر ارتفاع و ساختمانی می‌توان از آن استفاده کرد. البته که انجام نماشویی با طناب برای ویلا هم بسیار مناسب است.

اگر نمای ساختمان ویلا شما بر اثر رسوبات باران شوره زده یا زیبایی و جذابیت خود را از دست داده است تنها لازم است با مواد شوینده مناسب یا دستگاه‌های پر قدرت و ابزارهای کمکی تیم کارویس این کار انجام شود تا رسوبات از سطح نما کاملاً برطرف شده و آسیبی به نمای ویلا وارد نشود. در هر صورت نماشویی دقیق و اصولی نمای ویلا باعث سالم ماندن ساختمان و حفظ زیبایی و شکوه ساختمان می‌شود.

نماشویی ویلا با کمک آب

شستشوی نمای ویلا به کمک آب به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. نماشویی با آب جزو کم خطرترین روش‌های نماشویی است. در واقع، اگر نمای ویلا مورد نظر شما تنها با گرد و غبار و دود آلوده شده است بهترین روش شستشو استفاده از فشار آب است. البته باید در نظر داشت که در ابتدای کار فشار آب کم تا متوسط است و به مرور زیاد می‌شود.

نماشویی ویلا با مواد شیمیایی

استفاده از شوینده‌های شیمیایی هم از دیگر روش‌های متداول در نماشویی است و به سرعت تمامی آلودگی‌های ساختمان را از بین می‌برد. مواد شیمیایی به دو نوع متداول اسیدی و قلیایی دسته‌بندی می‌شوند. برای انواع نماهای آجری، بتنی، سنگی و دیگر موارد می‌توان از مواد شیمیایی اسیدی استفاده کرد. اما از مواد شوینده قلیایی برای نماهای حساس مانند سنگ آهک، سنگ مرمر، گرانیت یا ماسه‌سنگ گچی استفاده می‌شود. البته برای استفاده از این دو ماده شیمیایی تنها لازم است سطح نما مرطوب و خیس شود و بعد شوینده مناسب با جنس نما بر روی سطح مرطوب ریخته می‌شود. پس از گذشت مدت زمان معینی آن را با آب شستشو می‌دهند و به راحتی تمامی آلودگی‌ها از سطح نما پاک می‌شود.





:: برچسب‌ها: نماشویی , نماشویی ساختمان , شستشوی نما , نماشویی ارزان , نماشویی کارویس , شستشوی نمای ساختمان ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: